Facebook страница

Pages

ОБЈАВЕ

ДОПИС државној секретарки (октобарски)

         Дана 20.10.2017.год. државној секретарки г-ђици Дијани Хркаловић упућен је Допис са питањима по постављеним одређеним темама од општег интереса за запослене. У даљем тексту преносимо садржај предметног дописа у целини:

                      Д    о    п    и    с

(-I-) • УПУТСТВО о начину организовања и вршења унутрашњих послова на безбедносном сектору (СТ 01 стр.пов. бр.1308/97)

Обзиром да се ради о тематици која се тиче наведеног Упутства са одређеном ознаком строге поверљивости, настојаћу да не наводим појединости и тачан наведен број извршиоца послова по секторима како је наведено у предметној тачки 24.
Дакле, прво и основно питање гласи: ДА ЛИ ЈЕ ПРЕДМЕТНО УПУТСТВО (КОНКРЕТНО ТАЧКА 24.) ПОТПУНО ОБАВЕЗУЈУЋЕ У ПРИМЕНИ ОРГАНИЗОВАЊА ПОСЛОВА НА БЕЗБЕДНОСНИМ СЕКТОРИМА ?

Уколико јесте - КАКО ЈЕ МОГУЋЕ ДА ЈЕ НПР. У ПОЛИЦИЈСКОЈ СТАНИЦИ НЕГОТИН (где се и налази седиште наше организације), ОДНОСНО У ПОЛИЦИЈСКОЈ ИСПОСТАВИ, НА РАДУ НА БЕЗБЕДНОСНИМ СЕКТОРИМА ПРЕДОДРЕЂЕН ДУПЛО МАЊИ (па чак о још мањи) БРОЈ ИЗВРШИОЦА У ОДНОСУ НА ДЕЦИДНО ПРОПИСАНЕ НАЈМАЊЕ БРОЈЕВЕ ПОТРЕБНИХ ИЗВРШИОЦА ПОСЛОВА НА СЕКТОРИМА ПРВЕ КАТЕГОРИЈЕ И СЕКТОРИМА ? - И КАКО ЈЕ МОГУЋЕ ДА СЕ НА БАЗИ ТОЛИКО РАСПОРЕЂЕНОГ ЉУДСТВА ЗАПРАВО ТЕМЕЉИ И АКТУЕЛНА СИСТЕМАТИЗАЦИЈА У КОЈОЈ ПА НЕМА НЕДОСТАТКА ЉУДСТВА ? - И КАКО ЈЕ МОГУЋЕ ДА НА СТАЛНИМ ПОЗОРНИЧКИМ РЕОНИМА (дакле не на привременим) КОЈИ СЕ НАЛАЗЕ У ОКВИРИМА СЕКТОРА, НЕМА ОБАВЉАЊА ДЕЛАТНОСТИ (што је и проузроковано управо неадекватном систематизацијом извршеној не на основу реалних потреба, применом адекватне методологије и вршењем суштинских безбедносних процена, већ извршеној сходно затеченом стању у моменту ад-хок наложених "хитних" мера) ?

Обзиром на сазнања која нам указују да је у току израда новог Упутства - ДА ЛИ ЋЕ ТИМ НОВИМ УПУСТВОМ БИТИ ПРЕДВИЂЕН ИСТИ ПОТРЕБАН БРОЈ ИЗВРШИОЦА ПОСЛОВА НА БЕЗБЕДНОСНИМ СЕКТОРИМА ?

Н а п о м е н а :  У вези са овом проблематиком, само постављеној на други и знатно детаљнији начин, обратили смо се Министру унутрашњих послова и Директору полиције Дописом од 13.02.2017.год. на који нам је потом 19.04.2017.год. одговорено Дописом државног секретара госп.Милосава Миличковића 01 број 1903/17-4. Међутим из тог дописа ми нисмо успели да добијемо одговор на ова кључна питања која се тичу броја извршиоца полицијских послова на сектору и слично. Дакле сугеришем Вам да путем одређених служби извршите одговарајуће провере и утврдите са којим се бројем извршиоца организује посао на секторима прве категорије, секторима и сталним позорничким реонима у ПС односно ПИ Неготин, те да сагледате укупно бројчано стање систематизованих радних места у ПИ Неготин и упоредите га са "реалним" потребама које произилазе из предметног Упутства.

(-II-) • ЗАКОН о полицији ("Сл.гласник РС", бр.6/2016)

Акт о процени ризика заправо представља акт кога је сваки послодавац дужан да сачини и којим би обихватио процене ризика за свако од постојећих радних места, а што је предуслов за потпуну примену Закона о безбедности и заштити на раду. За израду тог Акта прописан је и Правилник о начину и поступку процене ризика на радном месту и у радној околини ("Сл.гласник РС" бр. 72/2006, 84/200 -испр. 30/2010 и 102/2015) којим се утврђује начин и поступак процене ризика од настанка повреда на раду или оштећења здравља, односно обољења запосленог на радном месту и у радној околини, као и начин и мере за њихово отклањање итд. МУП је свакако од 2005-е године, заправо најкасније до једне године од ступања на снагу тадашњег Закона о безбедности и заштити на раду, био дужан као послодавац да изради такав Акт, што није. По ранијим сазнањима - током 2010-2011. године формирана је Радна група која очигледно није имала конкретније резултате рада на том пољу. Наравно, израда таквог Акта у МУП је заиста захтеван и веома комплексан посао, међутим године и године рада без конкретног резултата... Како год, током 2015-е године бива усвојен нов (актуелан) Закон о безбедности и заштити на раду којим се, у члану 2, припадници полиције, војске и ватрогасних служби, издвајају тј. где се наводи да се Закон над тим службама не спроводи, те да ће те такве службе имати "специфичну" заштиту - која се ваљда некаквим другим подзаконским актима дефинише. Међутим, у (актуелном) Закону о полицији ("Сл.гласни РС" бр.6/2016) у члану 180 ст.1 наводи се: Полицијски службеници у Министарству уживају специфичну здравствену заштиту у мери у којој она није обезбеђена обавезним здравственим осигурањем, а проистиче из рада на пословима на којима су, сагласно акту о процени ризика, опасност по живот и здравље, одговорност и тежина, природа и посебни услови рада, од битног утицаја на смањење радне способности [...] То нас дакле поново враћа на почетак и управо одатле произилази следеће, сасвим логично, питање: ИЗ КОГ - ОБЈЕКТИВНОГ -РАЗЛОГА НИЈЕ САЧИЊЕН, ДО ДАНА ДАНАШЊЕГ, АКТ О ПРОЦЕНИ РИЗИКА ?

Уколико је Радна група у ранијем периоду израдила какво писмено, закључак и слично ПОСТОЈИ ЛИ МОГУЋНОСТ ДА НАМ СЕ ДОСТАВИ ТАЈ ДОКУМЕНТ ?

Полицијски синдикални покрет, као мала ново-формирана синдикална организација, за разлику од актуелних репрезентативних синдиката, управо на овој тематици и овако постављеној проблематици, базира своје кључно даље деловање - те сходно томе указујемо на наше посебно интересовање у вези са истим и инсистирамо на што објективнијим појашњењима. Дакле, НА КОЈИМ ОСНОВИМА ЈЕ ЗАСНОВАНА САДАШЊА ЗАШТИТА НА РАДУ ЗАПОСЛЕНИХ У МУП - КАД' ВЕЋ НИЈЕ НА ОСНОВУ ЕЛЕМЕНТАРНОГ АКТА О ПРОЦЕНИ РИЗИКА ?

(-III-) • ОСТАЛО у вези односа са синдикатима

      Обзиром на заиста велики број питања од интереса за чланове наше синдикалне организације, и остале запослене, лично сам издојио одређена која у овом моменту сматрам приоритетнијим...

- У напред поменутом одговору Државног сектетара, из априла месеца текуће године, на наше питање у вези са "потребама пресељења ПИ Неготин из сада постојећег и знатно руинираног објекта" - одговорено нам је да се планира, пренаменом средстава из постојећег буџета, да се изврши адаптација крова на објекту предвиђеном за скорије "усељење свих организац.јединица ПС Неготин. Пре извесног времена, сведоци смо, у Неготину је извршена адаптација комплетне кровне конструкције на том " новом" објекту и тиме је спречено даље дугогодишње прокишњавање и даље пропадање. Међутим, истим тим одговором Државног секретара, указано нам је да ће се определити средства из буџета за 2018-у год. потребна за унутрашњу теконструкцију тог објекта чиме би се исти фактички довео у стање да се ПС може уселити. Моје конкретно питање ту гласи: ДА ЛИ ЈЕ У МЕЂУВРЕМЕНУ ДОШЛО ДО КАКВИХ ПРОМЕНА, ИЛИ ЈЕ МУП И ДАЉЕ СТАВА ДА ЋЕ СЕ ЗА 2018-у ГОДИНУ ПЛАНИРАТИ, А ПОТОМ И ОПРЕДЕЛИТИ И ИЗДВОЈИТИ ТА СРЕДСТВА ?

- ДА ЛИ ПОСТОЈИ КАКВА МОГУЋНОСТ ДА СИНДИКАТИ ИМАЈУ УВИДА У ПРЕДЛОГ НАЦРТА, ИЛИ САМ НАЦРТ ЗАКОНА О ПОЛИЦИЈИ ?

- ИЗ КОЈИХ РАЗЛОГА У ДОСАДАШЊЕМ ПЕРИОДУ НИЈЕ РАЗМАТРАНО ПО ЗАХТЕВУ СИНДИКАТА СРПСКЕ ПОЛИЦИЈЕ О ПРИЗНАВАЊУ РЕПРЕЗЕНТАТИВНОСТИ, УКОЛИКО БИ СЕ ТИМЕ ТАКОЂЕ УТВРДИЛА (или се не би утврдила) И РЕПРЕЗЕНТАТИВНОСТ АКТУЕЛНА ДВА РЕПРЕЗЕНТАТИВНА СИНДИКАТА, А ПРИ ТОМЕ ИМАЈУЋИ У ВИДУ И КОЛЕКТИВНО ПРЕГОВАРАЊЕ ПОВОДОМ ИЗРАДЕ НОВОГ ПКУ ЗА ЗАПОСЛЕНЕ У МУП ?  Знатан број запослених није са чланством у актуелна два репрезентативна синдиката, те самим тиме знатан број запослених нема своје представнике у колективном преговарању...а при томе мањи синдикати, попут наше синдикалне организације, нису у могућности достављања каквих предлога за разматрање - а што би били у могућности путем Синдиката Српске полиције који се више пута показао као вољан и спреман да размотри и предлоге других синдиката.

Председник синдиката
Игор Ђурђевић

27.10.2017.год.
у  Н е г о т и н у              |>>>-ПСП инфо-<<<|

                          facebook page


No comments:

Post a Comment