ПОЛИЦИЈСКИ СИНДИКАЛНИ ПОКРЕТ

ПОЛИЦИЈСКИ СИНДИКАЛНИ ПОКРЕТ
Јединствена синдикална организација запослених у МУП Р.Србије основана 17.10.2017.год. у Неготину као самостални и независни синдикат, аутономан у односу на све синдикалне централе и као такав регистрован 02.12.2017.год. -ПСП- представља и заступа председник Игор Ђурђевић - контакт: 019/542-955; 956; 957; 069/22-33-513; E-mail: policijski.sindikalni.pokret@gmail.com ; Адреса централе: Момчила Ранковића 2, 19300 Неготин. [Рег.бр.24442; м.бр.17900536; пиб: 109931569]

Дијаспора обула полицију

Удружење "Дијаспора источне Србије" обезбедило вредну донацију за Неготинску полицију посредством Полицијског синдикалног покрета...

Predložena tematika za sastanak sa Radnom grupom MUP

       Obzirom da je zakazani sastanak sa Radnom grupom za dan 10.05.2018.god. prethodno, iz određenih objektivnih razloga, otkazan od strane predstavnika PSP - naknadno izvršenim telefonskim kontaktom dogovoreno je da Odsek za saradnju sa sindikatima, Odeljenja za odnose sa zaposlenima Sektora za ljudske resurse dostavi Delegatima -PSP- odgovore u pisanoj formi pripremljene od nadležnih službi. S'tim u vezi, nakon zaprimanja tih/takvih odgovora, razmotriće se potreba ponovnog stavljanja na dnevni red predloženih tematika na nekom od predstojećih sastanka.
       U međuvremenu - dok odgovori ne pristignu - zainteresovani se mogu upoznati sa predloženim temama odnosno postavljenim pitanjima i interesovanjima delegata PSP.

Prilog:  - Prepis mejla PSP sa temama.

   _____________________________________

Poštovani,

                    Shodno Dopisu ministra broj 01-7845/17-2 od 01.08.2017.god. kojim smo obavešteni o načinu zakazivanja sastanka sa Radnom grupom MUP I drugim pojedinostima koje se tiču saradnje sa sindikatima, dostavljamo Vam predlog tema za predstojeći majski sastanak, kao I sastav delegacije.

                    Ovog puta tematiku baziramo na sledeća pitanja:

1.) PENZIONISANjE (čl.173a ZoP) - Dana 23.04.2018.god. putem elektronske pošte uputili smo Vam (mejlom) sadržaj Dopisa naslovljenog na Kabinet ministra (ministru) i na Sektor za ljudske resurse (načelnici) u vezi Odluke ministra kojom se utvrđuju organizacione celine MUP 01 broj 3462/2018-2 od 13.04.2018.god. odnosno na Instrukciju o načinu postupanja po zahtevu za prestanak radnog odnosa sa pravom na starosnu penziju i utvrđivanja ispunjenosti uslova - kriterijuma za prestanak radnog odnosa 01 broj 3973/2018 od 20.04.2018.god. U tom Dopisu koncipirali smo ključna pitanja od interesa za zaposlene, pre svih nekadašnjih pripadnika PJM/PJP, te s'tim u vezi - i dalje izražavamo interesovanje i ostajemo pri istim pitanjima.

2.) POLICIJSKA STANICA NEGOTIN (otpočeti projekat preseljenja) - Vezano za sva naša ranija obraćanja i ukazivanja na veoma loše uslove rada svih zaposlenih u PS Negotin (po svim linijama rada), te vezano za izvršeno saniranje krova koji je prokišnjavao na objektu planiranom za izmeštanje (useljenje) PS Negotin, čime je dalje devastiranje tog objekta nakadašnjeg vlasnika "Slavija banka" sprečeno - Kakvi su izgledi da se nastavi sa daljim radovima na tom objektu...? Da li je MUP opredelio potrebna sredstva za te/takve radove tokom tekuće godine...? Koja je zamišljena uloga Lokalne samouprave...? I može li Policijski sindikalni pokret na neki način pomoći celi projekat - konkretno u završnoj fazi - eventualnim iznalaženjem donatora za inventar, video nadzor, tehničku i drugu opremu ili slično...?

3.) STAMBENE JEDINICE MUP-a U NEGOTINU - Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije zaključilo je sa Direkcijom za obnovu zemlje čiji je pravni sledbenik Građevinska direkcija Srbije, Generalni ugovor zaveden u Ministarstvu pod 04/1 broj 452-661/2001 od 12.10.2000.godine, čiji je predmet bio uređenje međusobnih odnosa u okviru realizacije projekta izgradnje „100.000 stanova u prvoj deceniji 21.veka – 10.000 stanova u 2001.godini“, a kojim je pribavljen i izfinansiran veći broj stambenih jedinica u više gradova na teritoriji Republike Srbije, između ostalih i 14 stambenih jednica na lokaciji „Gradište 2“, Objekat 1, Lamela A2 i Lamela A2′ u Negotinu.
Po zaključenju Generalnog ugovora za svaku lokaciju je bilo potrebno zaključiti pojedinačne ugovore između Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije i Građevinske direkcije Srbije, budući da je ministarstvo izvršilo uplatu svih finansijskih sredstava za pribavljene stanove.
Zapisnička primopredaja predmetnih stanova između Republičke direkcije za obnovu zemlje, izvođača i ovog ministarstva izvršena je 15.02.2001.godine.
                         Imajući u vidu napred navedeno i da još uvek pojedinačni ugovor nije zaključen, ovo ministarstvo nije bilo u mogućnosti da izvrši raspodelu u skladu sa Uredbom o rešavanju stambenih potreba izabranih, postavljenih i zaposlenih lica kod korisnika sredstava u državnoj svojini („Službeni glasnik RS“, br.102/2010 i 117/12 – Odluka US).
Neposredno posle zaključenja Generalnog ugovora Rešenjem Vlade Republike Srbije tri stambene jedinice su opredeljene porodicama ranjenih i poginulih pripadnika Ministarstva, a preostalih jedanaest stambenih jedinica je i dalje neuseljeno dok se ne stekne pravni osnov za njihovu raspodelu u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju zgrada (Službeni glasnik RS 104/16).
Nakon više pokušaja i održanih sastanaka između predstavnika Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije, Građevinske direkcije Srbije i Ministarstva unutrašnjih poslova, kao i inicijativa upućenih od strane Odeljenja za stambene poslove za zaključenje pojedinačnog ugovora, nije zaključen pojedinačni ugovor za 14 stanova (stambenih jedinica) na lokaciji „Gradište 2“, Lamela A2 i Lamela A2′, u Negotinu, izgrađenom na katastarskoj površini br. 12831 i 12830 KO Negotin i to:

- Lamela A2: Stan broj 1, u prizemlju, površine 80,45 m²; Stan broj 2, u prizemlju, površine 80,89 m²; Stan broj 13, na III spratu, površine 121,15 m²; Stan broj 16, na III spratu, površine 96,55 m²; Stan broj 17, na III spratu, površine 95,79 m²

- Lamela A2': Stan broj 1, u prizemlju, površine 80,48 m²; Stan broj 2, u prizemlju, površine 80,21 m²; Stan broj 9, na II spratu, površine 83,23 m²; Stan broj 10, na II spratu, površine 82,97 m²; Stan broj 13, na III spratu, površine 121,63 m²; Stan broj 14, na III spratu, površine 119,91 m²; Stan broj 16, na III spratu, površine 96,77 m²; Stan broj 17, na III spratu, površine 97,03 m²; Stan broj 18, na III spratu, površine 70,11 m².

                      U periodu od oktobra 2016-e (od samog formiranja Policijskog sindikalnog pokreta) pa do 13.februara 2017-e godine u više navrata smo se obraćali Ministarstvu ukazujući na tu problematiku aludirajući na nelogičnost da gotovo sedamnaest godina novoizgrađena stambena zgrada propada, odnosno da četrnaest stanova u njoj propadaju, izuzev tri stana koja su još tada Odlukom Vlade dodeljena kolegama i njihovim porodicama po osnovu "nastradalih i teže ranjenih na prostoru KiM tokom '99.", i izuzev stanova u istoj zgradi koji su dodeljeni pripadnicima Vojske tj. Ministarstvu odbrane, kao i izuzev stanova dodeljenih Lokalnoj samoupravi. Dakle stambena zgrade je funkcionalna i svi stanovi su bili useljivi, jedino je nastala ta sporna situacija sa stanovima opredeljeni za MUP. Tim našim dopisima izrazili smo i opšte čuđenje za toliku nezainteresovanost, ili veoma blagu zainteresovanost nadležne službe MUP ranijih godina, kao i pre svih rukovodilaca PU Bor i PS Negotin sve te godine... U glavnom, dana 21.03.2017.god. Dopisom Načelnice Odeljenja za stambene poslove MUP gospođe Dragane Jakšić obavešteni smo da je odeljenje dana 09.03.2017.god. podnelo Republičkom Javnom pravobranilaštvu Inicijativu za utvrđivanje prava svojine nad tih 14 stambenih jedinica (Inicijativa 02/3 broj 301/17-1), kako bi se pred nadležnim Privrednim sudom u Beogradu pokrenuo postupak protivu tužene Građevinske direkcije Srbije.

- Naša konkretna interesovanja po ovoj temi su sledeća:
     a) Da li je pred nadležnim Privrednim sudom pokrenut spor...? Ukoliko jeste - da li je u međuvremenu zakazano kakvo ročište i u kojoj se fazi postupak nalazi...?
     b) Da li je ministarstvo razmatralo suštinske razloge zbog kojih je konkretna sporna stvar morala završiti pred sudom...? Šta je Građevinsku direkciju navelo na toliko "ometanje" prenosa prava svojine...? I da li eventualno postoje kakvi propusti tadašnjeg izvršioca poslova izgradnje stambene zgrade koji su na dalje prouzrokovali nesuglasice...? Konkretno - da li kakve sumnje ukazuju na sticanje kakve koristi izvođača poslova eventualnim smanjenjem ili povećanjem prikazane kvadrature stambene zgrade - ako se ima u vidu da je MUP uredno i u celosti izvršio uplatu traženih sredstava...?

4.) DODATNO OPTEREĆENjE NA RADU KOD DISCIPLINSKIH STAREŠINA i PRIPRAVNOST STAREŠINA ORGANIZACIONIH JEDINICA - Dana 16.04.2018.god. putem elektronske pošte uputili smo Vam (mejlom) Dopis koji se zapravo odnosi na jednog od starešina koji se nama obratio Molbom za pomoć u smislu pribavljanja (zakonskog i jedinstvenog) tumačenja, pojašnjenja i rešenja problematike na koju ukazuje. S'tim u vezi - i dalje izražavamo interesovanje i ostajemo pri pitanjima koja proizilaze iz samog obraćanja.

5.) TEHNIČKI NEDOSTATCI I SMETNjE U PI NEGOTIN - Policijski sindikalni pokret je tokom 2017.god. za PS Negotin obezbedio značajnu donaciju u vidu tehničke opreme potrebne zaposlenim za svakodnevni rad. Što se PI Negotin tiče, između ostalog, radi se o tri konfiguracije računara sa dodatnom manjom opremom (biometrijski čitači kartica i sl.) i dva skener-štampača (jedan u koloru, drugi crno-beli), kao i određen broj baterijskih lampi za pomoć pri obavljanju terenskih poslova. Po odluci ta računarska oprema je razmeštena po koncelarijama tamo gde je bila najneophodnija.
     a) Dva - od tri - računara (sa jednim crno-belim skener štampačem) u međuvremenu su, uz saglasnost i tehničku podršku i pomoć nadležne službe PU Bor, integrisani u opremu MUP tj. ugrađene su im potrebne jedinstvene informacione sistemske aplikacije i "povezani" su na sistem MUP. Problem (poteškoće) nastaju kada se "ketridži" štampača istrošeni obzirom da se od nadležne službe PU Bor dobilo obaveštenje - "da nije moguće izvršiti dopunu tj. punjenje takvih ketridži jer ih navodno MUP nema na stanju rashoda". Pitanje glasi: Može li se taj tehnički problem prevazići i omogućiti dopuna tog ketridža štampača koga gotovo svi zaposleni u PI Negotin koriste...? Radi se o (marka-tip-model): Samsung Xpress SL-M2675FN/XEC monolaserski – multifunkcionalni uređaj za kopiranje, skeniranje i fax sa mogucnošću priključka na server i internu internet mrezu sa ketridžem Bubprint toner kompatibilnim za Samsung Xpress SL-M2675FN (crna boja)
     b) Treća konfiguracija računara sa skener-štampačem u koloru je, po Odluci, opredeljena da se ne-integriše sistemski u MUP kako bi svim zaposlenima u PI Negotin bila dostupna za tzv."civilni internet". Naime, kako PI Negotin ne poseduje internet-civilnu vezu, a kako se pokazalo ista je gotovo svakodnevno potrebna radi obavljanja poslova koji se nameću i stavljaju pred izvršioce, postoje li mogućnosti podnošenja Zahteva za omogućavanje-nabavku adsl modema MTS ili drugog operatera za postojeći dostupni broj telefona 019/543-557 u PI Negotin...?

6.) NEDOSTATAK OBUĆE ZA REDOVNU UNIFORMU - Obzirom da su zaposleni prinuđeni da faktički kupuju i uz redovnu uniformu nose "civilnu obuću" već duži vremenski period, što bitno narušava estetsku jednobraznost izgleda uniformisanih pripadnika policije, a uz to prouzrokuje i bitne i znatne pojedinačne troškove kod zaposlenih - ima li nagoveštaja skorijoj nabavci i raspodeli cipela za redovnu uniformu policije...?

》Predlozeni sastav delegacije:

(1)- Igor Đurđević, predsednik sindikata
(2)- Marko Stojisavljević, gen.sekretar sindikata
(3)- Veroljub Grozdanović, član glavnog odbora sindikata
(4)- Danijel Micić, član glavnog odbora sindikata
(5)- Slaviša Krecojević, drugi potpredsednik izvršnog odbora

u  Negotinu                    Igor Đurđević
04.05.2018.                  063/721-86-75

15.05.2018.год.

у  Н е г о т и н у           |>>>-ПСП инфо-<<<|
           


BUDUĆNOST SINDIKATA


Sporne su mogućnosti i domet aktuelnog načina sindikalnog organizovanja. Međutim, čak i u postojećim zakonskim okvirima možemo zamisliti drugačije delovanje sindikata.


       Sindikati su u ozbiljnoj krizi, svugde u svetu. U Srbiji se dodatno može govoriti o pojedinim sindikatima koji ne zastupaju interese radnika, članstva, čak ni osnovne principe sindikalizma. Oni su administrativna tela, često usmerena ka zadovoljenju partikularnih interesa rukovodećih ljudi. Poverenje u sindikate zbog toga opada, kao i nivo članstva, što posledično značajno smanjuje i finansijsku snagu sindikata. Srazmerno opadanju broja zaposlenih sa sindikalnim knjižicama, povećava se broj onih s partijskim. Iako jedno drugo ne isključuje formalno, faktički se partija na vlasti (koja god bila) od strane radništva posmatra kao supstitut za sindikate, preko kojeg se (potencijalno) može doći do zadovoljenja individualnih interesa. Kolektivni duh slabi, kao i osećaj solidarnosti, koji je gotovo iskorenjen.
S jedne strane, iako većina aktivnih sindikata zaista želi nešto da uradi na poboljšanju sve goreg položaja zaposlenih, malo toga im polazi za rukom – naročito na makronivou – dok na mikronivou uspeh zavisi od faktora koji su često van dometa uticaja sindikalaca. Sindikati su podnormirani i samim tim ograničenog dometa aktivnosti. Sindikalni predstavnici su nezaštićeni. Iako ih formalno zakon štiti, u praksi je pravda često nedostižna zbog različitih vanpravnih upliva u pravosuđe.
Sve ovo zabrinjava i izaziva sumnju da se sindikati u trenutnom stanju organizacije i delovanja mogu suprotstaviti nabujalom državnom intervencionizmu na strani poslodavaca, to jest takozvanih „stranih investitora“. S druge strane, ne postoji alternativa sindikalnom organizovanju – bilo kakva druga „originalna“ ideja se svodi na sindikate u nekoj drugoj formi. Zbog toga se opravdano može postaviti pitanje: da li je moguće organizovati efikasan sindikat u okvirima postojećih pravila? Da bi takav sindikat postojao, morao bi da prevaziđe postojeće probleme, ali da pri tome ostane u pravnom okviru koji mu je zadat.



Drugačiji model – drugačiji cilj
Takav sindikat je teorijski moguć. U pitanju je koncept koji se dalje može razraditi i korigovati različitim elementima realnosti i terenskih iskustava.
Sindikat bi najpre trebalo izdvojiti od poslodavca: fizički, finansijski, na svaki mogući način. Zbog toga se može pristupiti osnivanju sindikata koji bi funkcionisao na nivou lokalne samouprave i obuhvatao zaposlene u jednoj opštini, gradu, gradskoj opštini (bez obzira na to kod kojeg poslodavca su zaposleni). Na ovaj način se stvara centralizovan, ali istovremeno dispergovan sindikat. Postoji jedna centrala za celu teritoriju, koja sindikatu omogućava da funkcioniše, a sindikalnim predstavnicima pruža sva sredstva za rad. Centrala donosi odluke koje se tiču funkcionisanja sindikata u celini, dok sindikalni predstavnici kod poslodavaca imaju slobodu rada, unutar osnovnih načela rada sindikata i principa sindikalizma. Sindikat deluje na nivou lokalne samouprave, dok su njegovi članovi aktivni kod različitih poslodavaca.

Ovakva ideja organizovanja ima nekoliko prednosti:
Sindikat je fizički izmešten van prostorija poslodavca, što omogućava i manji pritisak na sindikalne predstavnike.
Sindikat je izmešten i od nedozvoljenog finansijskog uticaja poslodavca, odnosno povlastica sindikalnim predstavnicima. Povlastice bilo kojeg tipa nisu dozvoljene.
Sindikalni članovi su i dalje zaštićeni, i to bez obzira na njihov broj kod konkretnog poslodavca. Sindikat svoje članove štiti uvek kada se direktno ili preko sindikalnog predstavnika kod poslodavca zaposleni obrati centrali za zaštitu, savet, pomoć.
Sindikat više nema u primarnom fokusu reprezentativnost kod pojedinačnog poslodavca. Ako je postigne, to je odličan rezultat i svakako se inicira kolektivno pregovaranje. Primarni cilj je, međutim, masovnost članstva bez obzira na to odakle dolazi, kao i reprezentativnost na nivou lokalne samouprave u kojoj je osnovan. Kolektivnim ugovorom na nivou grada ili opštine može se postići dosta za zaposlene na celoj teritoriji, više nego fokusiranjem snage samo na one poslodavce kod kojih se može doći do reprezentativnosti na mikronivou.

Važne odlike rada u takvom sindikatu bile bi solidarnost i volontiranje. Članovi sindikata, uključujući i sindikalne predstavnike, bili bi dakle volonteri koji svoj sindikalni posao rade bez dodatne naknade, u onim časovima koji su zakonom određeni kao plaćeno odsustvo prema Zakonu o radu, odnosno u svoje slobodno vreme. Ako nas je nečemu naučio štrajk u Fijatu, to je da obraćanje svakom pojedinačnom zaposlenom sa jasno određenom platformom i zahtevima prema poslodavcu, kada je reč o entuzijazmu i inicijativi, daje daleko bolje rezultate nego „klasični“ sindikalni aktivizam koji se gubi negde između zapaljivih govora u javnosti i administrativno-politikantskog pristupa kada su konkretni predlozi upućeni ka poslodavcu. Jedini profesionalni članovi sindikata, oni koji su zaposleni u sindikatu i primaju zaradu, jesu članovi rukovodstva sindikata, odnosno zaposleni u drugim službama sindikata u centrali.
Osnovne funkcije sindikata su borbene i svode sa na dve – pravna pomoć i štrajkački fond.
Pravna pomoć se pruža svim članovima sindikata u najširem smislu, bez izuzetaka. Ona uključuje sve vrste pravne pomoći – od primarne (pružanje pravnih saveta i mišljenja) do sekundarne (pisanje podnesaka i zastupanje u svim vrstama postupaka, sudskim i vansudskim). Sindikat na ovo ima zakonsko pravo, uz pristanak lica koje mu se obraća.
Štrajkački fond je najveća investicija sindikata. On se mora puniti kao primarni rashod sindikata, naročito u početku njegovog rada. Idealan štrajkački fond, u kojem postoji dovoljno sredstava da se na nivou minimalne zarade finansira štrajk svih članova sindikata istovremeno u trajanju od (minimum) mesec dana, gotovo je nezamisliv u sadašnjim uslovima. Otuda se štrajkački fond mora posmatrati u najširem smislu – to su ukupna sredstva koja bi sindikat mogao da usmeri na zaposlene koji štrajkuju za vreme štrajka. Ovakav pristup omogućava da, osim specifično opredeljenih sredstava za štrajk, u masu za štrajkački fond uđu i neke druge finansijske pozicije koje odgovaraju radnom angažovanju koje nije u neskladu sa štrajkom (na primer, učešće štrajkača na projektima koje sindikat u tom trenutku realizuje).
Kolektivno pregovaranje se vrši na nivou pojedinačnih poslodavaca, ali pre svega na nivou lokalne samouprave. Kolektivno pregovaranje nije početni primarni cilj sindikata, iako se, naravno, ne odbija niti napušta kao koncept. Ukoliko sindikat uspe da ispuni svoje ostale funkcije i omasovi članstvo, reprezentativnost će doći kao posledica rada, a ne obrnuto, kako se danas uglavnom teži.
Ostale funkcije sindikata su solidarne i odnose se na psihološku i socijalnu podršku, druge socijalne aktivnosti, pomoć pri traženju posla ili pri prekvalifikaciji/dokvalifikaciji, solidarnu novčanu pomoć, druge solidarne oblike pomoći. Sindikat može, u zavisnosti od svoje finansijske moći, razvijati različite ideje i pokretati projekte pomoći nezaposlenima, kao i zaposlenim roditeljima, drugim ranjivim kategorijama zaposlenih i slično. Osnovna filozofija ovakvog sindikata jeste da bude „uslužni servis“ radnih i socijalnih interesa zaposlenih, ali i drugih članova lokalne zajednice, kroz realizaciju tradicionalnih i netradicionalnih funkcija sindikata.
Aktivnost sindikata na lokalu je posebno značajna, i to kroz volonterski aktivizam kao pomoć zajednici. Ovakve akcije ne samo što predstavljaju društveno koristan rad već podižu i vidljivost sindikata u sredinama u kojima je organizovan, te predstavljaju koncept samopromocije sindikata širem krugu ljudi. Vrlo često se lokalne neformalne grupe susreću sa problemima u realizaciji mikroprojekata – uređenje parka, dečjeg igrališta, čišćenje nekog prostora, renoviranje zajedničkih prostorija i slično… Podrška koja nije ničime uslovljena ne samo što zbližava članove te zajednice sa članovima sindikata već i samim ljudima iz sindikata ulepšava prostor koji koriste (oni, ili njihova deca, rođaci, prijatelji), i daje preko potreban osećaj solidarnosti sa zajednicom. Sindikat pri tome može raditi i na uključivanju poslodavaca u ove projekte, kao i državnih i lokalnih institucija, ukoliko to žele da rade bez marketinškog i političkog oglašavanja.
Drugačije članstvo – drugačije finansiranje
Članstvo u sindikatu nije rezervisano za zaposlene. Budući da je kolektivno pregovaranje sklonjeno iz fokusa delovanja sindikata, članovi mogu biti sva lica koja to žele – radno angažovana lica van radnog odnosa, penzioneri, nezaposleni. Oni neće ulaziti u „kvote“ reprezentativnosti, a članarinu će plaćati prema svojim primanjima i trenutnoj socijalnoj situaciji.
Ne postoji izričita zakonska prepreka da članovi sindikata budu i ona lica koja nisu u radnom odnosu. Ukoliko se zakon ipak bude tumačio restriktivno, ovim licima se može dati distinktivno različit status „pridruženih članova“, odnosno ne mora im se naplaćivati članarina, već oni mogu pomagati sindikat dobrovoljnim prilozima u skladu sa svojim mogućnostima. Svakako, ne postoji nijedan zakonski osnov da se ovim licima ne pruži neka od pomoći iz korpusa osnovnih i ostalih funkcija sindikata.
Opisani sindikat od ljudi zahteva posvećenost ciljevima koji su isključivo solidarni, nikako partikularni, i koji pretpostavljaju aktivizam i volontiranje u zajednici. Ako se pođe od činjenice da u Srbiji postoje ljudi koji bi prihvatili sindikat zasnovan na iznetim načelima, tako da bude lišen individualnih interesa, a opet predstavlja servis koji bi štitio svoje članove, osnovna mana ovakvog sindikata, pre svega, jeste u tome što je izrazito skup. Sindikat se finansira iz članarina. Zakonsko ograničenje je takvo da to mora biti pretežan, ali nikako i jedini osnov finansiranja. Ne postoji, dakle, prepreka da se finansira i posredstvom projekata, kao i kroz međunarodnu saradnju. Međunarodna saradnja i uvezivanje sa nadnacionalnim sindikalnim telima i inicijativama, kao i drugim sindikata u zemljama Evrope i sveta, mora biti jedna od primarnih aktivnosti sindikata, i to ne samo iz lukrativnih pobuda već i radi izgradnje kapaciteta, prenošenja iskustava, radi obrazovanja sindikalnih predstavnika i najšireg članstva, kao i radi sticanja ugleda i statusa koji prevazilazi lokalne i nacionalne okvire.
Nema zakonskih prepreka da sindikat sarađuje sa zadužbinama, fondacijama, kao i sa organizacijama civilnog društva koje dele ciljeve sindikata i mogu pomoći u bilo kojem segmentu realizacije funkcija sindikata. Sindikat u tom cilju može i ostvarivati svoje cijeve preko drugih, fleksibilnijih oblika organizovanja (kao što su udruženja građana), gde se može pojaviti kao osnivač.
Drugačija politika
Konačno, moderan sindikat je politički aktivan. Ovu aktivnost realizuje kako preko osnivanja političke organizacije partije koja deluje na lokalu (a vremenom može i proširiti delovanje) do saradnje sa postojećim političkim snagama, ako ih ima i ako zaslužuju poverenje sindikata. Sindikat ima političku platformu koja je jasno profilisana i okrenuta levici, ali se ne ograničava ideološki (ne postoji isključivost socijalističke, komunističke, ili bilo kakve druge ideologije) i prihvata pragmatična rešenja odakle god da dolaze (a naročito osluškuje glasove građana na lokalu, na kojem primarno deluje).
Izloženi model sindikata je ostvariv. On je šokantan zato što pretpostavlja napuštanje tradicionalizma u sindikalnom delovanju i okretanje sindikalizmu kao društvenoj stvari, kao pokretu ljudi na lokalu koji ulažu u kvalitet sopstvenog života, ali i života zajednice koja je centar njihovih životnih aktivnosti. Da li je održiv, može se raspravljati. No, svakako predstavlja legitimnu alternativnu postojećoj žabokrečini kolektivnih prava zaposlenih koja odumiru, dok se individualna prava masovno krše. Ne treba zaboraviti na činjenicu da su individualna prava stvorena iz kolektivne borbe, i da se samo kroz kontinuiranu sindikalnu borbu mogu i zaštititi. Novi koncept sindikata upravo to nudi.
IZVOR: www.masina.rs

13.05.2018.год.

у  Н е г о т и н у           |>>>-ПСП инфо-<<<|
           


АЈМО ПОНОВО СТАРУ РЕЦИТАЦИЈУ: НАПАД НА ПОЛИЦАЈЦА - НАПАД НА ДРЖАВУ

24.03.2018. - Још један (у предугом низу) дана који почињу са оваквим вестима ~ БЛИЦ: НАПАД НА ПОЛИЦАЈЦА У ПРОКУПЉУ !!! ~ Једине ствари које су променљиве су заправо модус и настала телесна повреда...

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Metalnim ključem policajcu slomio LOBANJU

U Prokuplju je sinoć teško povređen policajac van službe N. I. (32). Njega je ispred kafane "Etno krčma Diske" oko dva sata posle ponoći, metalnim ključem za točkove udario J. P. (22), a policajac je tom prilikom dobio teške povrede i prelom lobanje, saznaje "Pink".
Povređeni policajac je prevezen u KC "Niš", a napadač je pobegao u nepoznatom pravcu.

Policija radi na utvrđivanju svih okolnosti sukoba.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Полицијски синдикални покрет и овог пута најоштрије осуђује овако гнусан напад на нашег колегу... И овог пута постављамо питање - ДАЛ' ЈЕ ПОНОВО РАЊЕНА ДРЖАВА ?!! И КОЛИКО ПУТА ТРЕБА БИТИ РАЊАВАНА ДРЖАВА ПА ДА АДЕКВАТНО И ПО ЗАКОНУ УЗВРАТИ...?!! - ако имамо у виду да је раније јасно декларисано да је сваки напад на полицијског службеника заправо напад на државу! Наравно, једино што у целој ствари недостаје је одлучност и опредељеност правосуђа да санкционише те такве нападаче... А управо тај недостатак у целом ланцу заправо представља карику која доводи до општег утиска да се нападачи охрабљују и мотивишу све више и више из дана у дан.


24.03.2018.год.

у  Н е г о т и н у           |>>>-ПСП инфо-<<<|
           


Успешна акција хапшења и заплене дроге

НЕГОТИН 21.03.2018. – Полицијски синдикални покрет са великим задовољством истиче - као изузетан резултат рада запослених у Полицијској станици Неготин - да су припадници одсека за сузбијање криминалитета Неготин и придодати припадници полицијске испоставе Неготин , у вечерњим сатима 20.03.2018.године, успешно изведеном акцијом ухапсили су Н.А. из Мајданпека, А.Р. из Неготина и С.З. из Мајданпека код којих је пронађена и одузета већа количина наркотика. Наиме ради се о количини од приближно око 600 грама КОКАИНА кога су та три лица скривеног превозила у путничком моторном возилу марке „Цитроен Ксара“ у Неготину у улици Хајдук Вељковој када су - од стране припадника ПС Неготин - заустављени, а након што су претходно покушали да побегну уочивши полицајце које су, и ако су били у цивилној одећи, очигледно препознали. Међутим, захваљујући добро оргаизованој планској акцији која је свакако и подразумевала предвиђену могућност да ће лица покушати да побегну са предметом кривичног дела кога су имали код себе, исти су сустигнути и успешно ухапшени. Осумњиченим лицима је затим дана 21.03.2018.год. одређено полицијско задржавање по Налогу Вишег јавног тужиоца у Неготину где се иначе исти терете за извршење кривичног дела „Неовлашћена производња и стављање и промет опојних дрога“ из члана 246. став. 1 Кривичног Законика.  

Дакле, још једна криминална група и заиста позамашна количина веома озбиљне врсте наркотика је склоњена са улице рекло би се - филмском акцијом која заиста заслужује пажњу!! Колеге, честитке на успешно обављеном послу и... само напред!!!



12.03.2018.год.

у  Н е г о т и н у           |>>>-ПСП инфо-<<<|
           

САСТАНАК У КАБИНЕТУ МИНИСТРА (Март 2018)

Дана 12.03.2018.године, у Београду - Палата Србија (СИВ1) одржан је редовни/месечни састанак Радне групе МУП и представника ПСП. Састанак је претходно заказан са термином од 11.30 сати и тематиком [Link у поднаслову наслову]: "Остварена сатница запослених у ПС Неготин - ПУ Бор приликом ангажовања у формацији ИЈП у досадашњем периоду".

       Дебату по предложеној теми отворио је господин Слободан Малешић, помоћник Директора полиције, који је прочитао наводе састављеног Извештаја вршења провера поводом обраћања ПСП. Том приликом је господин Малешић напоменуо да је након упућивања на терен Депеше из Кабинета министра 01 бр.4987/17 од 10.05.2017.год. (која се између осталог тиче те тематике), у неколико полицијских управа препознат проблем у реализацији приказа и обрачуна остварене сатнице припадника ИЈП, а да ПУ Бор није била у тој групи. Међутим, како је господин Малешић на даље навео, након сигнализирања на постојање проблема обраћањем ПСП Радној групи на Децембарском састанку, отпочело се са отклањањем проблема дописима а и директним контактом са Начелником ПУ Бор.
       Потом је господин Драгиша Анђелковић, шеф Одсека за сарадњу са синдикатима/Одељења за односе са запосленима, указао да се ПСП обраћао Сектору за људске ресурсе и током октобра и новембра 2017-е године, те да су достављени Дописи прослеђивани Начелници Сектора - Помоћнику министра, госпођи Катарини Томашевић, која је на основу предочених неправилности по конкретним случајевима, утврђених вршењем провере, упућивала инструктивне Дописе ПУ Бор чиме је такође индиректно интервенисано, а што је резултирало увођењем додатне ручне евиденције обзиром да се применом системског "ПЗ" није у могућности евидентирање тачне остварене дуже сатнице.
       Делегат ПСП Игор Ђурђевић, председник синдиката, затим указује да се, приликом директог разговора са Командиром ПИ Неготин, уверио да је уведен засебан уписник сатнице који се за ангажовања ИЈП води од Октобра месеца, али да и даље има недостатака. Наиме, указано је да се сатница у укупном обиму приказује као редовно радно време са евентуалним дидатцима приказа ноћног или празничног рада, али да се сатница преко осам односно дванаест сати не рефлектује даље и на прековремени рад, те да самим тиме један сегмент начина обрачна сатнице недостаје.
       Господин Драго Бјелица, помоћник Начелника за материјално-финансијске послове, указао је затим да се свакако пресек може извршити на три или шест календарских месеци те да се евентуално остварени вишак сати обрачуна и да се прво иде у правцу вршења прерасподеле и коришћења слободног времена, тј. одсуства са рада запосленог који је вишак сати остварио, а да се - уколико постоје разлози због којих таква прерасподела није могућа - свакако примени обрачун оствареног вишка сати који би се потом исплатио новчаном надокнадом и да, што се материјално-финансијског посла тиче - ту неби било ничега спорног нити каквих сметњи да се накнадно изврши обрачун.
       Затим господин Драган Цветковић, заменик Начелнице Сектора за људске ресурсе напомиње да се - поред указивања на постојање одређених проблема - има потреба за конкретнијим иницијативама и предлозима како би се откривени појединачни проблеми решавали на што бржи и наравно што бољи начин и да је Сектор свакако доступан и сваком руководиоцу организационе јединице за појашњења нејасноћа везаних за правна тумачења и примену инструкција.
       Делегат ПСП Игор Ђурђевић, председник синдиката, предлаже следеће:
- Да се, накнадно преиспита период од јануара месеца 2018-е године у смислу - да ли има евентуалног оствареног вишка сати који би се могао на тромесечном или шестомесечном периоду прерасподелити и где би се ишло ка омогућавању слободног времена запосленоме,
- а да се период од 01.06.2017. до 31.12.2017.год. сагледа као шестомесечни период за који би запослени у ПИ/ПС Неготин, на иницијативу ПСП, поднели Предлог за мирно решавање спора у форми Захтева за ван-судско поравњање где би се тај вишак обрачунавао у складу са законом и како би се омогућила исплата додатка на плату запосленоме са обрачунатим припадајућим порезима и доприносима.
- као и да се, пре свега, период од Октобра месеца 2017-е уназад до Јуна месеца 2017-е такође обухвати накнадним уписом остварене стварне сатнице засвако ангажовање - јер је свакако руководилац и био у обавези да води ручну евиденцију након упућивања Депеше из кабинета министра од Маја месеца.
       Господин Драган Цветковић, заменик Начелнице Сектора за људске ресурсе оцењује предлог као конструктиван и правно изводљив, уз напомену да се код таквог "накнадног" уписа - постојеће, а неевидентиране - сатнице која би се накнадно прорачунавала и изражавала, сходно оствареном Споразуму између радника и послодавца, мора водити рачуна да руководилац организационе јединице не упише сатницу "напамет", већ искључиво на бази података из станичних евиденција. А уколико у станичним или другим службеним евиденцијама постоје релевантни подаци који се односе на време поласка и повратка са таквих ангажовања, са урачунатим временом проведеним у путу, онда накнадни унос тих података у постојећу ручну евиденцију и потом обрачун сатнице ради вансудског поравњања - не представља никакав проблем.
       Господин Слободан Малешић, помоћник Директора полиције, предлаже да председник Полицијског синдикалног покрета, или други представник синдиката, одржи састанак са Начелником ПУ Бор и на даље договори даљу реализацију ове тематике, уз напомену да ће ПУ Бор бити указано на могучност остваривања споразума са запосленима по принципу мирног решавања спора.

       На састанку је такође закључено и да се на даље, по овој конкретној тематици, у случају постојања каквих појединачних-индивидуалних проблема у предстојећем периоду, исти отклањају директним телефонским контактима са надлежним службама.

- Игор Ђурђевић, председник ПСП -
      
      
      


12.03.2018.год.

у  Н е г о т и н у           |>>>-ПСП инфо-<<<|
           

Zašto kod mene na poslu to mora tako...? A nema nikakve logike...!

AKO SE PITATE - Evo jednog interesantnog eksperimenta o ponašanju pod uticajem uslovnog refleksa i duboko ukorenjene nametnute prakse koja se više i ne dovodi u pitanje "da li je" - "ili nije" ispravna, već se bez ikakvog logicnog preispitivanja prihvata ... (NAPOMENA: Svaka eventualna slicnost sa stvarnošću koja se tice određenih kolektiva, firmi, preduzeca, kompanija koje upošljavaju ljude danas - nije namerna)

U kavez sa 5 majmuna postavljena je banana na vrh kaveza do koje se može doći uz pomoć drvenih sanduka.

Kada prvi majmun počne d se penje da dohvati bananu, eksperimentatori mlazom hladne vode prskaju ostala četiri majmuna. Ponovljanjem ovakvog ponašanja stvaraju uslovni (Pavlovljev) refleks kod majmuna da će doživeti neprijatni hladni šok svaki put kada neko od njih pokušada dohvati  bananu na vrhu kaveza.

Zbog toga će, kada god neki majmun pokuša da dođe do banane, biti nasilno sprečen od ostale četvorice. Uskoro niti jedan od njih neće pokušavati da dohvati „zabranjeno voće“

Kada jednog od 5 majmuna zamene novim majmunom, on će (ne posedujući uslovni refleks) krenuti ka banani i biti (nimalo nežno) sprečen od četvorice „starih“ majmuna.
Tako će i novi majmun naučiti da se ne sme uzimati banana jer će u suprotnom biti fizički napadnut. Tako su „stari“ majmuni preneli uslovni refleks na novoga.

Kada još jedan majmun iz originalne postavke bude zamenjen novim, u kažnjavanju njegovih pokušaja da dođe do banane učestvovaće ne samo 3 stara majmuna, već i onaj koji je u kavez ušao kao prva zamena i koji je uslovni refleks stekao posredno.

I tako će se ovaj obrazac ponašanja prenositi na sve nove majmune u kavezu.
Čak i kada se zameni i poslednji majmun iz prve petorke koji su bili polivani vodom, majmuni će napadati novajliju u kavezu koji krene ka banani.
Oni ne znaju zašto je zabranjeno uzimati bananu, niti znanju zašto je potrebno da tuku onog koji to pokuša, ali slepo poštuju ta pravila.

Zašto?

Zato što se tako oduvek radilo, to je tradicija, to se ne menja….

  15.02.2018.год.

у  Н е г о т и н у          |>>>-ПСП инфо-<<<|
           


Допис начелнику ПУ Бор - у вези са потребама опремања ПС Неготин и Кладово, као и седиште ПУ Бор, са мобилним телефонима као заменом за уређаје радио веза

Начелнику Полицијске управе Бор
господину Стојадиновић Браниславу
- Начелницима ПС Неготин и Кладово


Поштовани,
                                  У прилогу овог Акта достављам Вам на увид Извештај делегата Полицијског синдикалног покрета са (децембарског) редовног/месечног састанка са Радном групом МУП којом руководи државни секретар Дијана Хркаловић, одржаног у Кабинету министра дана 11.12.2017.године.
Наиме, у тачки 7. (седам) предметног Извештаја /Технички недостатци опреме и средстава за рад у ПУ Бор/ наведено је излагање синдикалног делегата као и предлог за решење одређених техничких проблема са којима се запослени у ПС Неготин и ПС Кладово сусрећу, конкретно – проблеми комуникацијске природе – услед немогућности коришћења стандардних средстава радио везе, где је од стране ресорно надлежног члана радне групе госп. Драгана Јакшића, начелника Одељења за персонализацију идентификационих докумената у САТИТ, након детаљног излагања и појашњења околности које доводе до „немогућности коришћења система радио веза“ на територији ПС Неготин, ПС Кладово и делимично и на територији седишта ПУ Бор (изузев ПС Мајданпек), конкретан предлог -ПСП- за решавање тог проблема увођењем у употребу мобилних телефона оцењен као конструктиван и пре свега и технички и материјално/финансијски – изводљив. Том приликом је константовано као могуће и идеално решење - да се требује одређен број мобилних апарата са сим картицама које би патроле полиције користили за рад на терену а на принципу задужења и раздужења апарата приликом примо-предаја смена.
На иницијативу државне секретарке Дијане Хркаловић, по овој тачки закључено је предлогом да синдикат одржи састанак са Начелником ПУ Бор и презентује тај предлог, као и све околности које су на састанку разматране, како би се из свих организационих јединица (ПС Неготин, ПС Кладово и седишта ПУ Бор), по проценама руководиоца, одредио тачан потребан број мобилних телефона са сим картицама и што пре саставило адекватно требовање надлежној служби МУП ради доставе.
                                 С тим у вези, предлажем да са наводима тачке 7 (седам) предметног Извештаја, односно са овим околностима и закључцима, упознате све руководиоце организационих јединица ПС Неготин, ПС Кладово и у седишту ПУ Бор како би исти размотрили овај предлог и изнели своје мишљење о потребном броју мобилних телефона и сим картица које би се потом, путем надлежне службе (са позивом на овај Акт који Вам упућујем) требовали и увели у употребу на начин који би се интерно у ПУ Бор усагласио.
                                 У нади да ће те размотрити овај наш предлог, те да ће након дуге праксе занемаривања тог проблема што доводи до личних трошкова сваког од полицијских службеника, обзиром да се користе лични мобилни телефони за потребе обављања службених задатака односно за комуникацију са дежурном службом...

дана: 07.02.2018.год.                                                                                                                                                       унапред захвалан,
у   Н  е  г  о  т  и  н  у                                                                                                                                                         Срдачно 
                  
                                                                                ПРЕДСЕДНИК СИНДИКАТА                                                                                                                                            Игор Ђурђевић


П р и л о г :     САСТАНАК У КАБИНЕТУ МИНИСТРА (Децембарски)

              Дана 11.12.2017.год. у Палати Србија (СИВ1) одржан је месечни редовни састанак са Радном групом МУП-а за сарадњу и односе са синдикатима на који је позвана и делегација Полицијског синдикалног покрета. Делегацију ПСП чинили су Игор Ђурђевић, председник синдиката и Данијел Мицић, члан главног одбора синдиката.
       Састанак за ПСП је заказан у термину од 11.00 сати.
       Састанак је отворен од стране државне секретарке МУП Дијане Хркаловић, координатора за сарадњу са синдикалним организацијама представљањем свих учесника, односно чланова сталног састава радне групе, као и упознавањем делегације ПСП са начином и динамиком дијалога на састанку.
       Потом се приступило разради претходно предложених тема ПСП од 04.12.2017.год. где су, у зависности од ресорног-каналисања тема, на одређена синдикална питања припремљене одговоре пружали чланови радне групе из надлежних служби.

ТЕМЕ (са питањима и предлозима ПСП) и ОДГОВОРИ (радне групе):

1.Правилник о поступању у пружању психолошке помоћи запосленима у МУП-у 01 број 6579/16-10 ("Сл.гласник РС" број 54/2017 од 31.05.2017.год.)
• Обзиром да овим правилником није предвиђен тј. поменут израз "колега за подршку" - какав је статус раније именованих и по организац.јединицама постављених колега за подршку...?
• Каквог је става министарство према упошљавању и размештању на рад по подручним полицијским управама психолога...?
|>>> Делегати ПСП Ђурђевић и Мицић потом наводе да је у члану 2 Правилника наведено да пружању психолошке помоћи запосленима у МУП се приступа ако је запослени посредно или непосредно учествовао у трауматском догађају или другој високостресној ситуацији, па је на даље у осам тачака децидно образложено какве су те ситуације. Потом у члану 5 ставу 1 наведено је да ако је запослени посредно или непосредно учествовао у трауматском догађају или другој високостресној или кризној ситуацији из члана 2, да ће му се пружити психолошка помоћ. На даље у ставу 2 члана 5 предвиђено је да непосредни руководилац запосленог обавештава надлежног психолога у року од 24 сата након траунатског догађаја из члана 2 од тачке 1 до 4 и то после: ситуације у којој је употребљено ватрено оружје, ситуације у којој је запослени био изложен озбиљној претњи за живот или здравље, ситуацији која је за последицу имала рањавање или губитак живота, или после наступања теже последице у саобраћају поводом обављања службе.
• С'тим у вези, да ли је полицијским управама прослеђено какво инструктивно и обавезујуће обавештење којим се руководиоцима организац.јединица указује на њихове обавезе из члана 5 става 2 Правилника...?
• Уколико није, а обзиром да располажемо сазнањима да руководиоци не извештавају доследно, постоји ли могућност да се упути инструктивни и обавезујући Допис...?
|>>> Представник радне групе, током пружања одговора по свим питањима, по тачкама пружа веома темељно образложење којим потврђује чињеницу да предметним Правилником није предвиђена улога "колеге за подршку", те на даље наводи да одељење за психолошку помоћ и превенцију раде по овој проблематици те да ће накнадним упутством свакако бити тај сегмент обухваћен, формално под другим називом, али суштински са циљем координације између запослених и надлежног психолога. Представник радне групе на даље наводи да Одељење у складу са својим ингеренцијама препознаје наведене и друге недостатке те да ће веома брзо - уз предстојећи Закон о полицији - бити предложене допуне. 
|>>> Представник радне групе такође указује, и потврђује, да је недостатак психолога у министарству евидентан, те такође указује да постоји јавни конкурс за упошљавањем психолога тамо где се има потреба, за рад за стално односно на неодређено време. Међутим такође се изводи и констатација којом се указује на рестриктивне могућности упошљавања у муп где се услед тога приступа евентуалном разматрању размештања постојећих психолога из једне у другу организациону јединицу.
|>>> Представник радне групе константује да је 06.10.2017. године упућена Депеша са иструкцијом о поступању свим организационим јединицама, где с'тим у вези указује да се може размотрити и понављање и допуна исте.
|>>> Делетат ПСП Ђурђевић потом, дигресијом у склопу обостраног излагања ставова, наводи огледне пластичније примере којима указује на проблем који се огледа у томе да се ипак у одређеним случајевима не може (а требало би) од руководиоца очекивати да у потпуности и доследно препознају сваки појединачни случај када је потребно обавестити надлежног психолога. С'тим у вези наводи конкретан пример из Неготина, који датира из периода од пре два до три месеца када је патрола полиције интервенисала по пријави убиства у покушају где се починилац дела удаљио са ватреним оружјем са лица места. На даље је наведено да је патрола полиције по првим расположивим сазнањима починиоца дела затекла у дворишту своје куће, на отвореном простору где је исти одмах по наиласку патроле полиције, на очиглед полицијских службеника, извршио самоубиство пиштољем. У конкретном случају полицијски службеници нису ни стигли да остваре какву комуникацију са тим лицем, а исти само сплетом околности није употребио ватрено оружје према полицијским службеницима. Потом Ђурђевић указује и на чињеницу да се ради о полиц.службеницима релативно млађе старосне доби, да је један од њих чак управо ступио на службу, да је њихов поступак потом свакако оцењен као исправан али да се нико конкретније није бавио евентуалним насталим траумама. При томе Ђуеђевић закључује да је таквих и сличних екстремних ситуација довољан број и да би надлежна служба морала узети у обзир разматрање ближег упознавања руководилаца на терену - када се ина потреба извештавања психолога и на који начин. 
|>>> Представник радне групе потом закључује да ће служба за психолошку превенцију усмерити посебан акценат у будуће на што ширем и детаљнијем информисању свих у министарству, а да ће се сада свакако, због тако постављених конкретних примера, за почетак упутити поновни допуњени допис тј. депеша на терен са посебним указом и на контакт број телефона и начин на који се једноставно може остварити иницијални контакт са службом психолошке превенције и помоћи.

2.Обрачун новчане накнаде за извођаче обуке, наставе, полагања и слично.
|>>> Правилником о стручном оспособљавању и усавршавању у МУП ("Сл.гласник РС" број 80 од 02.11.2010.), који је у међувремену стављен ван снаге, у члану 38 била је дефинисана накнада за извођаче обуке.
• Да ли запослени са додатним звањима инструктора, ментора, тренера и слично - имају право на накнаде по ангажовању тј. броју часова обуке итд...?
• На који начин и којим прописом је сада дефинисан сегмент накнаде по том додатном оптерећењу запосленима...?
|>>> Државни секретар Дијана Хркаловић константује да је питање само по себи веома добро у смислу да задире у одређену проблематику која у досадашњем периоду није била ближе и адекватније уређенија и да ће министарство са посебном пажњом размотрити решења у даљем периоду.Чланови радне групе константују да за сада не постоји правилник који ту област уређује, да је пре свега потребно урадити анализу броја таквог ангажовања, време и учесталост код сваког појединца, потом да ли се ради о ангажовању у редовном радном времену, да ли изискује трајање и преко дванаест сати рада и слично. Чланови радне групе закључују да је потребно на даље размотрити и све финансијске могућности а и правне основе, па стога тај конкретан указ синдиката узимају у разматрање, а да ће се у међувремену наставити са досадашњом праксом изналажења решења надокнаде за такав вид додатног оптерећења путем увећања коефицијената месечне зараде.

3.Депеша Кабинета министра 01 број 4987/2017 од 10.05.2017.год.
ПУ Бор - Након нашег другог обраћања Сектору за људске ресурсе у вези са тематиком рачунања радних часова проведених у путу припадника ИЈП, од стране помоћника министра начелнице сектора Катарине Томашевић обавештени смо Дописом 08 број 1903/2017 од 03.11.2017.год. да је у ПУ Бор упућен допис са указом на целисходност евидентирања радних часова у складу са предметном Депешом Кабинета министра, како би се избегло умањивање приказаних радних сати запослених у односу на стварно остварене радне часове. Ту изражавамо захвалност на разумевању и на интервенцији након које очекујемо и коначно решење тог проблема у ПУ Бор.
• С'тим у вези - какав је став министарства у правцу решавања проблема постојећих остварених радних часова проведених у путу приликом ИЈП ангажовања ван седишта ПУ Бор, а који у периоду од маја месеца до сада нису уписани, а услед чега је проузроковано знатно унањење приказаних стварно остварених сати запослених...?
• Постоји ли могућност какве ревизије, тј. накнадног уписа тих спорних прековремених сати обзиром да Налози за прековремени рад нису издавани и упркос постојању Депеше министра која је свакако наредбодавног карактера...?
• Постоји ли могућност каквог ретроактивног обрачуна и исплате тих сати за период од маја месеца, односно могућност ван-судског поравњања како би се избегли непотребни судски трошкови који су обележили досадашњи период на жалост свих...?
|>>> Представници радне групе указују да је по питању ПУ Бор тај конкретан проблем решен, након ранијих указивања, те да уколико се појаве појединачни случајеви не-поштовања односно недоследног поступања по предметној Депеши министра - да се оставља синдикату могућност обраћања министарству. Такође представници радне групе константују да у досадашњем периоду министарство није запримило какав појединачни Захтев запосленог у складу са чланом 125. Закона о општем управном поступку. 
|>>> Делегат ПСП Ђурђевић потом указује представницима радне групе на постојаност одлучности код запослених да се обрате послодавцу са освртом на период последњих шест месеци, али да исти на неки начим исчекују поуку и реакцију синдиката, те да ће свакако појединачних захтева бити до краја календарске године.
ПУ Сремска Митровица - У односу на поменуту проблематику ПУ Бор по којој је већ интервенисано, у ПУ Сремска Митровица и даље постоји још и продубљенији проблем обрачуна радног времена полицијским службеницима, прерасподеле радних сати, прековременог рада и других питања у вези са радом на које је указано предметном Депешом из Кабинета министра у мају месецу. 
Као и претходно у ПУ Бор, приликом тзв. ИЈП ангажовања запослених ван седишта ПУ Сремска Митровица, време проведено у путу се не приказује као радно време, па нпр. ангажовање у Новом Пазару се приказује у укупном трајању до 8 сати, а стварно ангажовање заправо траје и више него дупло чак и до 21 сат.
Код испомоћи која се пружа у оквиру ПУ Сремска Митровица на подручију ПС Шид у трајању до 12 сати које је као такво приказано дневним распоредом рада, не приказује се додатних два сата и то један и по сат пре, и око пола сата након извршења службеног задатка. Обзиром да се тамошњим тумачењем важећих прописа долази до исправног закључка да се не може  унапред планирати прековремени рад дужи од 12 сати, за та поменута додатна два сата запослени бивају оштећени. Дакле парадоксално у том погледу звучи чињеница да се у дневни распоред рада, којим је запослени ангажован нпр. од 08 до 20 сати, уноси напомена да је запослени дужан да се на посао јави у 06.30 сати када му самим тиме почиње тј. требало би да почиње стварно радно време.
Код ангажовања на безбедносном пункту Шимановци где је рад организован у турнусима од по 12 сати, ангажовање запослених траје по 13 сати имајући у виду време које се проведе у путу, међутим и у том случају запослени бивају оштећени умањењем приказа остварених радних сати, такође услед тумачења да се ради о претходно планираној активности, што по логици ствари у том случају води закључку да редовно радно време траје дуже од законом прописаног, па се једноставно тај спорни сат не приказује.
По питању прерасподеле радног времена, иста се рачуна по принципу 1 : 1, а не 1 : 2 како је законом прописано, тако да нпр. ако је запослени у претходном месецу остварио вишак од 16 сати ван фонда радних сати који је био предвиђен за тај месец, у текућем месецу - без какве сагласности и пристанка - запосленом бивају омогућена два слободна дана ради наводног покривања претходно оствареног вишка.
• Постоји ли могућност што хитнијег проверавања стања ствари у ПУ Сремска Митровица на које указујемо и утврђивања чињеничног стања, као што је претходно учињено у ПУ Бор, те упућивања инструктивног Дописа којим би се на даље спречила штета коју запослени трпе а која неминовно води пут остваривања права пред судским органима...?
|>>> Представник радне групе указује да је, свега неколико дана пре запримања овог обавештења о не поштовању законских регулатива обухваћених предметном депешом министра у ПУ Сремска Митровица, начелнику и организационим јединицама ПУ Сремска Митровица прослеђена детаљна депеша и да је на тај начин решен и тај конкретан постојећи проблем око погрешног тумачења депеше и свих наведених примера, те да се на даље оставља синдикату могућност обраћања по сваком појединачном евентуалном проблему запослен
их у ПУ Сремска Митровица.

4.Униформа за припаднике ИЈП.
Путем Одсека за односе са синдикатима упутили смо током септембра месеца питање, а потом смо током октобра и добили повратни одговор од Сектора за материјално - финансијске послове у вези са набавком и поделом комплета нових униформи за припаднике ИЈП. Тим одговором смо заправо обавештени да није могуће прецизирати рок испоруке униформи обзиром да је крајњи корисник захтевао да се израде комплети за пробу, на основу чега би се израдила спецификација величинских бројева за поменута добра. Такође је тим одговором наведено и да је према уговору, испорука првобитно планирана крајем октобра месеца, али да ће иста због новонасталих околности бити пролонгирана за онолико времена колико буде потребно за дефинисање величинских бројева.
• Обзиром да је сада децембар месец, наступили су веома хладни временски услови а припадници ИЈП настављају са ангажовањима у униформама које датирају и од пре 15 година са по једним панталонама у комплету, принуђени смо да инсистирамо на питању - Да ли су у међувремену достављени величински бројеви од стране корисника и да ли је оквирно утврђен период испоруке униформи корисницима на терену...?
|>>> Представник радне групе потврђује наводе синдиката у вези са ранијим обраћањем и пружањем одговора министарства, те указује да министарство улаже напоре како би и тај проблем био превазиђен и заокружен потпуним решавањем током јануара и фебруара месеца 2018.год.

5.Одела (цивилна) за припаднике криминалистичке полиције.
У ранијем периоду (2009-2010.год.) припадницима криминалистичке полиције који послове обављају на терену у тзв. цивилној одећи омогућени су ваучери за набавку одеће коју ће користити у раду. Обзиром на протек временског периода, не постојање каквог правилника којим је та област уређена и ближе дефинисана, а пре свега услед финансијског оптерећења запослених у криминалистичкој полицији који су принуђени да од својих личних доходака опредељују средства за потребе набавке одеће коју користе на раду, питање које се намеће гласи:
• Да ли министарство разматра тај проблем и какав је став према евентуалном опредељењу додатних средстава односно омогућавања набавке одеће адекватне и потребне за рад криминалистичким полицајцима на терену...
|>>> Државна секретарка Дијана Хркаловић указала је да се свакако ради о проблематици која пре свега захтева претходно решавање доношењем адекватног правилника и на даље је указала члановима радне групе да се приступи што хитнијем разматрању свим могућих опција разраде таквог правилника. 
- Општи утисак делегата ПСП по овој конкретној тематици ,која је отворила општу укљученост свих чланова радне групе у дијалогу, је да се код државне секретарке приметило посебно интересовање за изналажења решења а пре свега законског утемељења како би се и припадницима криминалистичке полиције омогућила набавка адекватне опреме за рад која не подразумева само делове одеће, већ и низ других сегмената.
6.Опредељење средстава из буџета јединице локалне самоуправе за улагање у полицију.
Ова тематика је ближе дефинисана одредбама чл.17 и 18 Закона о безбедности саобраћаја на путевима и чл.244 и 245 Закона о полицији, где је суштински локалној самоуправи - у склопу стратегијског улагања у побољшање и унапређење безбедности саобраћаја - омогућено да по слободној процени определи и одређена средства за опремање јединице саобраћајне полиције на територији те општине односно града. Свакако се и ради о средствима које су се у одређеном проценту, на основу наплаћених новчаних казни по прекршајима почињеним на подручију територије те јединице локалне самоуправе, слила у буџет.
• Да ли је, под претпоставком да локална самоуправа одлучи да од тих средстава уложи у полицију, обавеза да средства наменски буду усмерена за потребе опремања тј. набавке каквих средстава за рад саобраћајне полиције...
• Или би се у том случају разматрало нпр. по принципу приоритетности, па би се размотрило и преусмеравање тих средстава за набавку потрепштина и полиције опште надлежности уколико је, нпр. саобраћајна полиција знатно боље опремљена...?
• На каквим темељима, позитивним примерима и законским регулативама министарство темељи тумачење по овој конкретној ствари...?
|>>> По конкретној тематици, заокружена су на претходном састанку изнета тумачења, те је константовано да свакако министарство није у могућности формалног утицаја на одлуке локалних самоурава. Такође је константовано да унапређењем односа између полиције и локалних самоуправа може доћи до иницирања издвајања тих средстава и усмеравања у складу са законом на јединице саобраћајне полиције, али да при томе нису могућа одступања у смислу усмеравања тих средстава и на полицију опште надлежности изузев каквим евентуалним интерним одлукама локалне самоуправе.

7.Технички недостатци опреме и средстава за рад.
ПУ Бор - Дужи временски период (годинама) ПС Неготин и ПС Кладово имају проблем који се тиче "не покривености" терена са сигналом репетитора чиме је онемогућено коришћење расположивих стандардних средстава везе. То проузрокује непостојање комуникације између дежурне службе са патролама полиције на терену, што је заправо незамисливо - али истинито. Наравно, запослени ради превазилажења тих техничких проблема и нормалног функционисања полиције, користе своје личне (приватне) мобилне телефоне и наравно проузрокују себи одређене материјалне трошкове. Како је цела та таква дугогодишња пракса узела маха и више нико не размишља ни о основним потребама да полицајац на терену има потребе за сталном везом са централом и другим колегама пре свега и ради захтевања помоћи, предлажемо следеће:
[ Обезбедити одређен број мобилних телефона (једноставнијих техничких могућности) са бројевима за потребе ПС Неготин и ПС Кладово који би, као и уређаји радио веза, били стално доступни у дежурним службама и које би запослени приликом обављања позорничких и патролних делатности и другог вида ангажовања, задуживали и раздуживали. Бројеве тих телефона лимитирати на могућност потивања искључиво централног телефона у дежурној служби чиме би се спречило евентуално настајање каквих већих трошкова ]
• Да ли је, по мишљењу министарства, решавање овог проблема могуће и изводљиво по овом предлогу, обзиром да би се таквим минималним улагањем решуо дугорочно проблем елементарне струковне природе двеју полицијских станица...?
ПУ Бор - Готово па хронични недостатак најосновнијих средстава за свакодневни рад форензичара криминалистичке полиције, који је најизраженији у ОЗСК Неготин обзиром на број извршених увиђаја на годишњем нивоу који је готово па у равни са бројем увиђаја у седишту ПУ Бор, осликава се чак и у недостатку кеса-врећа за изузимање предмета са лица места што не ретко доводи запослене у незгодан положај обзиром да су принуђени да на лицу места од грађана захтевају какве погодне вреће и слично. О другим (скупљим) средствима за рад ове виталне службе, исувише је и напомињати...
• Какве су могућности министарства за што хитнијим опремањем са форензичком опремом Полицијску управу Бор по постојећим требовањима која се дуже време игноришу...?
ПУ Бор - Поред мноштва проблема који се тичу недостатака техничке опреме за рад у ПС Неготин, посебно истичемо рачунар којим се користе радници Станичних евиденцијама и руководиоци ПИ Неготин. Наиме, ради се о једном од најстаријих рачунара који је технички надограђиван до те мере да, узимајући у обзир све податке и евиденције и програме које садржи, готово да му се једва подиже систем за рад. Дакле и поред свеобухватних недостатака компјутерске опреме потребне за рад запослених у ПС Неготин који се занемарују, неизбежно је занемарити и не напоменути тај рачунар.
• Постоји ли могућност опредељења једног савременијег (новијег) рачунара адекватног за нормално одвијање рада са свим програмима станичних евиденција...?
|>>> По питању предлога ПСП у вези са решавањем проблема који се тиче коминикација на територији ПС Неготин и ПС Кладово као и - по становишту радне групе још и ширег подручија које обухвата и седиште ПУ Бор (без ПС Мајданпек) - сам предлог је оцењен као конструктиван и пре света и технички и финансијски  изводљив. Наиме, након детаљног образложења које се тиче дугогодишњих немогућености дугорочног решавања проблема са репетиторима због изузетно сложене конфигурације терена, проблема везаним за напајање и слично, министарство налази као идеално предложено решење да се комуникација патрола полиције и других извршиоца на тересу са дежурном службом - врши путем расположивих мобилних телефона. С'тим у вези указано је синдикату да се има потреба извршити интерна процена у ПС Неготин и Кладово, односно ПУ Бор о броју мобилних телефона са сим картицама које би се требовале за те потребе, те да се што пре достави адекватан Захтев од стране руководиоца организационих јединица. Предложено је да синдикат одржи састанак на нивоу ПУ Бор како би се што пре приступило требовањима.
|>>> По питању недостатака који се тичу форентичке опреме за рад, константивано је да се испоруке врше по требовањима а да ће министарство такође размотрити указ синдиката.
|>>> По питању рачунара који се тиче станичних евиденција и свеобухватно лоше опремљености ПС Неготин са техником потребном за рад запослених, радна група константује да је 27.09.2017.год. опредељено и испоручено у ПУ Бор укупно пет нових конфигурација рачунара. Међутим, како надлежни члан радне групе на даље наводи, након разматрања проблематике на коју ПСП већ одређени период указује, предодређено је и још десет рачунара који ће се испоручити у ПУ Бор најкасније до краја месеца. Радна група при томе указује да не може конкретније утицати на расподелу те опреме унутар организационих јединица ПУ, али указује на потребу равномерног предодређивања по принципу приоритета.
12.12.2017.год.