Наслов из медија "Za 24 sata 320 prekršaja brzine kretanja, 299 stranaca" [LINK Tanjug - 21.12.2017] где се наводи: U prvih 24 sati kontrole prosečne brzine kretanja vozila na naplatnoj stanici Šimanovci zabeleženo je 320 prekršaja prekoračenja brzine, rekao je danas za Tanjug zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Boban Milenković - навео нас је на истраживање тих овјављених података.
Ова конкретна акција у вези са прекорачењем брзине кретања је трајала знатно дуже од 24 сата и по нашим сазнањима ради се заправо о дупло већој бројци откривених прекршаја. У њој су, само у првих 36 сати, сменски били ангажовани припадници саобраћајне полиције Полицијске управе Сремска Митровица. Данас, у даљем наставку те акције, укључују се и колеге из Шапца.
Из самог наслова који некако тендециозно указује на број откривених прекршаја прекорачења брзине кретања у саобраћају, можемо закључити да се ради о веома великој своти наплаћених казни које се, у складу са законом прераспоређују па 30% тог новца завршава у локалном буџету на територији где је прекршај почињен. То нас упућује на оне наше апеле да се локалне самоуправе требају што више укључити у директно улагање у опремања јединица саобраћајне полиције што савременијом опремом за рад, како би резултати саобраћајне превенције били што већи и ефективнији, а то је изводљиво кроз стратегијска укључења локалних заједница и путем једноставних издвајања дела тог новца из буџета. Постоји низ таквих позитивних примера широм Србије где су Општине опремале саобраћајце са савременим дрегерима, апаратима за откривање присуства наркотика у организму, разне рачунарске ипреме па чак и возила. Међутим то је необавезујуће по закону и истављено је фактички на добру вољу челницима локалних самоуправа.
Оно што се не види из оваквих наслова је рецимо податак да је у овој конкретној акцији учествовало свега десетак припадника саобраћајне полиције који су, у зависности од организације послова кроз сменски теренски рад од 8 до 12 сати, постигли све ове резултате. Дакле ту долазимо до просека од по преко 30 откривених прекршаја, а по нашим сазнањима има појединаца који су, у зависности од временског интервала ангажовања и других одређених околности, појединачно евидентирали и по преко 50 таквих преступа. Укупну количину новца који ће се, након спроведених прекршајних поступка слити у републички и делом и буџет те локалне самоуправе, препуштамо другима да рачунају.
Међутим не ради се ту само о новцу као некој друштвеној материјалној добити санкционисањем прекршиоца саобраћајних прописа. Цела ствар се треба посматрати из угла превенције што нас логично наводи на размишљања - колико ли је људских живота спашено само овом једном акцијом - и колико свакодневно живота бива спашено радом наших саобраћајаца кад су већ возачи толико несавесни.
Ми као синдикат, поред похвала упућеним колегама, такође морамо апеловати и на њихове руководиоце да имају у виду све напоре које извршиоци тих послова улажу по хладним временским условима. Дакле командири, начелници, ако се већ не руководите квалитативно - сагледавајући резултате и ефекат рада сваког појединца - онда макар вреднујте квантитативно бројке на које указујемо и наградите стимулативно макар истакнуте појединце оним симболичним месечним увећањем коефицијента плате.
No comments:
Post a Comment