ПОЛИЦИЈСКИ СИНДИКАЛНИ ПОКРЕТ

ПОЛИЦИЈСКИ СИНДИКАЛНИ ПОКРЕТ
Јединствена синдикална организација запослених у МУП Р.Србије основана 17.10.2017.год. у Неготину као самостални и независни синдикат, аутономан у односу на све синдикалне централе и као такав регистрован 02.12.2017.год. -ПСП- представља и заступа председник Игор Ђурђевић - контакт: 019/542-955; 956; 957; 069/22-33-513; E-mail: policijski.sindikalni.pokret@gmail.com ; Адреса централе: Момчила Ранковића 2, 19300 Неготин. [Рег.бр.24442; м.бр.17900536; пиб: 109931569]

ДОПИС ДРЖАВНОМ СЕКРЕТАРУ

ДОПИСИВАЊЕ КАО НЕКИ ВИД ДИЈАЛОГА... ИЛИ САМО ЈУРИШАЊЕ НА ВЕТРЕЊАЧЕ...

На писани одговор Државног секретара МУП господина Милосава Миличковића по нашем ранијем Допису бр.Д-6/17 од 13.02.2017.год., чију садржину можете прочитати |>>>ОВДЕ<<<|, уследио је наш Допис бр.Д-6/17-II од 24.04.2017.год. који у целости преносимо:

_____________________________________________

МИНИСТАРСТВУ УНУТРАШЊИХ ПОСЛОВА
РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

-  К А Б И Н Е Т   М И Н И С Т Р А  -

 Државном секретару Господину   Милосаву Миличковићу координатору радне групе за сарадњу са синдикатима

В  Е  З  А :                     Ваш Акт 01 број 1903/17 од 19.04.2017.год. кога смо запримили путем електронске поште.  
 

Поштовани,
                                         Обраћамо Вам се поводом Вашег предметног одговора на наш ранији Допис Д-6/17 од 13.02.2017.год. кога смо упутили Министру унутрашњих послова и Директору полиције у вези са посебно сложеном проблематиком у раду запослених у Полицијској станици Неготин. Дакле, пре свега Вам захваљујемо на уважавању и одговору, а потом Вам указујемо и на следеће:

• Наиме, како сте навели, у ПС Неготин систематизовано је 110, а попуњено 107 радних места, од којих је на радном месту „полицајац“ систематизовано 39 а попуњено 37 радних места, те како сте на даље навели да је од 11 свршених полазника XII класе Центра за основну полицијску обуку са којима је МУП засновао радни однос, а за потребе Полицијске управе у Бору, двоје је, на предлог начелника ПУ Бор, опредељено за ПС Неготинтиме сте заправо потврдили постојаност посебно сложене проблематике на коју покушавамо да укажемо када кажемо „не-адекватна попуњеност“ и пре тога „не-адекватна систематизованост“ свих, а пре свих, радних места „полицајац“ у односу на стварне-реалне-теренске дугогодишње потребе.
           Ако се сагледају инструкције о начину организовања и вршења послова на безбедносном сектору које произилазе из још увек актуелног Упутства са ознаком „службена тајна-строго поверљиво“ које датира од 01.07.1997.године, па ако се децидно наложен и одређен минималан број извршиоца одређених полицијских послова примени на ПС Неготин, тј. постојећи број безбедносних сектора I категорије, безбедносних сектора и сталних позорничких реона, долази се до знатно већег потребног броја извршиоца послова на радном месту „полицајац“. Наравно још су веће потребе ако би се сагледале и околности на које смо Вам покушали указати – да је постојећа систематизација заправо извршена не на основу реалне процене, већ на основу затеченог броја извршиоца послова „полицајац“ у моменту када је наложено вршење систематизације крајем 2015. односно почетком 2016.године у време тзв.“анализе ризика“, а и до тада је систематизација већ једном, током 2005-2006.године  била базирана на основу тадашњих изненадних потреба смањења броја извршиоца, односно одлива „полицајаца“ из ПС Неготин преласком у новоформирану „граничну полицију“, што у међувремену никада није надомештено, а што је наводно привремено решено тадашњим „укрупњавањем“ постојећих безбедносних сектора тј. спајањем три у два или два у један и слично.
           Подсетићемо још једном да ПС Неготин својим ингеренцијама покрива подручије Општине Неготин на територији на којој се, поред 7 месних заједница сконцентрисаних у Неготин (условно речено „град“ мада нема статус града), такође налазе и још 38 тзв.“сеоских“ месних заједница, па с´тим у вези број од 37 попуњених односно број од 39 систематизованих радних места „полицајац“, ако се сви одједном распореде по терену, долази се до становишта да нема довољног броја извршиоца ни да се физички у датом тренутку покрије цео терен, а о оперативности, сталној присутности на терену ради превентивног деловања и квалитету и квантитету обављања свакодневних послова (у сваком тренутку) – нема се потребе ни полемисати.
           Сваким озбиљнијим вршењем безбедносне процене терена ради адекватног приказа броја потребних извршиоца за радно место „полицајац“ и потом на основу тога и израде реалне систематизације, сагледавањем свих дугогодишњих показатеља и применом потребних метода, уверени смо да би се дошло до броја који је ДУПЛО већи... међутим како се ми, као синдикална организација запослених, не желимо а и не можемо бавити „безбедносним проценама“, ми ћемо наставити да указујемо на овај проблем и наша становишта кроз призму „безбедности и заштите на раду“ односно тиме проузроковане повећане оптерећености сваког појединца у ланцу запослених који заправо обављају послове које би требао обављати далеко већи број извршиоца.
 
• Што се тиче вашег образложења где сте навели следеће:Закључком Комисије за стамбена питања и расподелу службених зграда и пословних просторија Владе Републике Србије овом министарству уступљен је објекатна адреси Трг Ђорђа Станојевића број 2 у Неготину (ранији корисник Славија банка) који може функционално задовољити потребе свих организационих јединица у саставу Полицијске станице Неготин. Приликом обиласка наведеног објекта утврђен је висок степен оштећења канцеларијског простора услед прокишњавања. Након увида у стање кровне конструкције сачињен је опис радова неопходних за њену санацију. – Планом јавних набавки за 2017.годину нису предвиђена средства за санацију овог објекта. Министарство унутрашњих послова ће покушати да пренаменом буџетских средстава у првој фази санира само кровну конструкцију у циљу спречавања даљег пропадања објекта, док ће буџетом за 2018.годину бити предвиђена средства неопходна за реконструкцију објекта и канцеларијског простора. - можемо закључити да тек 2019.године, када би се евентуално требала извршити санација тог објекта у коме би се требале сместити све, сада „разбацане“ организационе јединице у саставу ПС Неготин, од евентуалног улагања у садашње објекте које користи ПС Неготин заправо нема ништа.
           С´тим у вези морамо Вас подсетити да се ПИ Неготин налази смештена у објекту у кога више деценија није улагано а што смо Вам приказали и фотографијама у прилогу ранијих акта где иначе није потписан никакав Уговор о коришћењу између МУП-а и Општине Неготин, као и у случају ОЗСК и Управних послова који су смештени у самом Објекту Општине Неготин. Такође Вас морамо подсетити и да даном 01.05.2017.год. истиче „отказни рок“ дат СПИ Неготин ради исељења из објекта власништва физичког лица кога сада корите, те да је неизвесна локација привременог смештаја, поготово ако се сада закључи да током следећих две године неће бити усељења у тај објекат који је уступљен МУП-у.

• Што се Ваших навода тиче да је Набавка возила за све организационе јединице МУП-а планирана кроз капитални пројекат, с тим да ће се о расподели возила одлучивати на највишем нивоу не преостаје нам ништа друго него да се надамо да ће такввом расподелом возила бити обухваћена и ПУ Бор односно ПС Неготин.

• Што се Ваших навода тиче да се Набавка информатичке опреме реализује на основу одговарајућих захтева који се достављају Сектору за аналитику, телекомуникационе и информационе технологијеуказујемо Вам да смо од руководилаца из ПС Неготин (старешине ПИ Неготин и Групе за управне послове) упознати да се извештавање Полицијске управе Бор врши готово на месечном нивоу у вези са хроничним недостатцима те опреме годинама уназад, те сматрамо да надлежни из ПУ Бор по том питању и достављају уредно Захтеве (или можда ту грешимо...), међутим свакако нема адекватног повратног одговора односно нема позитивне реализације тих Захтева и решавања проблема.

             
                Обзиром да се ради о дугогодишњим проблемима, који се свакако не могу решити преко ноћи, те за које је поред такође дужег потребног времена за решавање и знатног улагања новчаних средстава, пре свега потребна воља, одлучност и стручност, циљ нашег обраћања је скретање пажње на те реалне постојеће проблеме како би се избегла евентуална даља „привремена“ решавања која затим остају „вечна“ јер нас је све мање и мање, а обим послова је из године у годину све већи и већи.
                Наравно, сматрамо да се ови проблеми заправо могу пресликати на знатно већи број сличних примера јер Неготин у овом смислу вероватно није усамљени случај, сам за себе, што целу ствар чини битно озбиљнијом. 
                Ваше изненађење, и вероватно изненађење ваших сарадника, оваквим сазнањима и начином нашег презентовања истих (ако претпоставимо да не сумњате у наше наводе), осликава две ствари које су укорењене у нашем министарству:
1.    Дугогодишње одсуство воље да се ствари сагледају онакве какве јесу, те да се приступи унапређењу службе, и
2.    Не-постојање правих синдиката путем којих би се проблеми „полицајаца“, као радника, на прави начин преносили до представника послодавца, што је и узрочна-последица идејног настанка наше синдикалне организације.  

Захваљујемо на пажњи, у нади да ће те у предстојећем периоду преиспитати све ове околности на које указујемо а које су суштински веома битне за нормално функционисање и што бољи радни учинак сваког запосленог као појединца посматрано из угла послодавца, као и за нормалну поделу послова у смислу подједнаког оптерећења сваког појединца, за безбедност и здравље сваког од радника посматрано из угла синдиката. Наравно, све на шта указујемо уско је повезано и са свеобухватним стањем безбедности што је и, ако посматрамо ствари из угла грађана, суштина. 

                     полицијски синдикални покрет
                                    Игор Ђурђевић
у  Н е г о т и н у
24.04.2017.год.
_____________________________________________

No comments:

Post a Comment